Fortsätt till huvudinnehåll

Arg igen

Blä.

Ska ha fest ikväll och känner mig inte alls pepp på det. Har ändå ordnat så att mamma och pappa ska fixa Tequila Rose Strawberry åt mig och en del xide med. Och så ska jag och julia blanda drinkar innan så att vi har något att dricka under ölspelet. Men jag är fortfarande inte taggad det minsta. Antagligen för att någon inte vill vara med mig. Säger det på väldigt snällt sätt, jovisst men det är ingen tvekan på att den inte vill träffa mig. Konstigt för att vi kommer inte att träffas på en vecka efter den här dagen och vi har inte träffats på ett tag innan dess heller. Jävligt konstigt tycker jag för jag har inte gjort något som personen i fråga kan vara sur på mig för. Om nu inte det är någon som har sagt nåt till personen som inte stämmer. Och fyfan va sur jag blir när man inte får reda på saker längre. Till exempel så var det en resa till Taizé i år och jag får reda på det först nu. Även fast väldigt många vet att jag älskar den platsen över alla andra platser i världen, och jag skulle ha sagt till mina vänner om jag visste om det. Sen är jag så jävla trött på alla dåliga ursäkter med. Säg som det är istället för att hålla på. Jag blir lika sur iaf för jag fattar ju vad det egentligen handlar om. Jag är inte dum i huvudet om det är det ni tror.

Har inte orkat skriva på ett tag, skriver nästan bara när jag är arg nu för tiden.

Men en positiv sak då...

Jag blev antagen till Naturvetenskapliga basåret i höst och jag börjar den 30 Augusti :) Det kommer med all säkerhet vara urtråkigt men det är ju iaf nåt att göra och det för mig närmare dagen jag inte längre behöver plugga mer :) Det är ju bra. Julia kom in på sin utbildning med men hon ska nollas och grejjer ;) Eftersom jag bara går ett år så har inte jag någon som kan nolla mig, mooohahaha! Så jag är säker ;)

Nej nu ska jag ta ut mina små hundar och låta dom kissa. Kanske ska ta med dom ner till havet och tvinga dom att bada... Mina hundar är faktiskt världens största badkrukor, dom hatar det! Så när dom är svettiga och smutsiga så är det mycket roligt att bada med dom ;) Och det är bara bra för dom så jag är ingen djurplågare :P Det är antingen ett dopp i havet som är över på 10 minuter eller en dusch med schampoo och balsam och hårtork och det tar minst en halvtimme. Mycket bättre för dom små vovvisarna.

Men vi hörs väl nästa gång jag är arg.

Ciao<3

Kommentarer

alexandra sa…
jupp i länsmansgården.. kanske inte det bästa stället men bättre än bergsjön hahaha.. vi får nog reda på om vi får lägenheten redan imorgon.. så håll tummarna nu..

Populära inlägg i den här bloggen

Nu har jag bara mamma kvar. Pappa har somnat in. Kan ni berätta hur man gråter utan tårar? Det kommer inga tårar längre. Men jag har känslan kvar. Pappa skulle i år bli 68 år. Så han blev 67,5 år gammal. Jag saknar honom mycket </3
Hejsan! Nu är min faster Ann här. Hon har varit här i 5 dagar och ska åka hem idag. Vi har varit på backaplan och frölunda torg i helgen. Jag har köpt mycket. Nya skor, ett linne, målarfärg att måla på kläder med, ny nässpray, yoghurt, en ny papperskorg, en ny deo. Det kanske är mer. Snart kommer Thomas ut med sushi. Mmm jag älskar sushi. Med avokado och lax. Det kommer att bli gott. Han har med sig Karin och Ellis. Hon har inte blivit så gammal än så hon kan titta på allt hon är nyfiken på. Som Alvin. Haha när han har varit här är mamma alltid trött. Nu, om jag hinner, ska jag måla. På mitt linne. Det ska vara ett linne med en groda på och så ska det stå MOS. Mitt favoritdjur och mitt smeknamn. Hoppas den blir bra. Imorgon ska jag baka. Cupcakes efter mitt kladdkakerecept. Chokladmuffins med vit chokladglasyr. Vi får se om det blir gott. Kramiz
Hej alla! I veckan ska jag börja passen på Eriksberg. Där jobbar en av mina gamla arbetsterapeuter. Jag ska ha gångpass och handpass där. Men inte på silversmidet. Det har jag fortfarande på Dalheimers. Där håller jag nu på med något hemligt. Hähä nu blev ni nyfikna, va? Jag berättar efter mammas födelsedag. Hähä det är en present till henne. *Gnider händerna mot varann.* Igår gjorde jag soppa och kaka. Det blev gott. Soppan är jordärtskockssoppa. Det är lite vitt vin i. Sen gjorde jag kardemummakaka. Jag hade mycket kardemumma i. Det står 2 tsk kardemumma, men jag höftade. Jag brukar alltid göra det med kryddor. Ska man helt följa receptet så blir det fel. Men igår, när smeten var klar, tog Anders 2 skedar och tyckte att det var onödigt att baka den. Han tyckte att vi skulle ha kvar den som smet, och äta upp den som smet. Tokigt! Idag, om jag hinner, ska jag göra en annan kaka. En kladdkaka med rom i. Eller så ska jag göra en annan soppa. Rostad paprikasoppa. Jag har gjort det en gån