Fortsätt till huvudinnehåll

I'm yours

Hur härlig dag som helst juee!!

Idag gick jag upp 8 och satte ut hundarna i hagen, gick in och gjorde mig i ordning, hämtade hundarna gav dom mat, åt mat själv och åkte iväg till Angeloo. Hennes mamma skulle nämligen köra in oss till stan för vi skulle shoppa! WIIHUUU!!

Vi kom till backaplan klockan 10 typ och åkte vidare till nordstan. Där gick vi runt i asmånga skoaffärer för att hitta gummistövlar till Taizé. Jag hittade många för jag har små fötter. Men alla är inte välsignade med små fötter och har svårare att hitta snygga gummistövlar i sin storlek. Angeloo tillhör dom... Men vi bestämde oss då för att gå till scheiße billiga skopunkten (tag tre betala för två) och leta gummistövlar där. Så vi gick in på paprika och köpte med oss varsinn sallad. Angeloo tog grekisk sallad och jag tog kyckling ^^ vet ni, ni kan få en bild på de om ni vill^^ bara för att jag är så snäll!

(eller ne för angeloo är jobbig och vill inte skicka dom! så ni får kolla på bilddagboken.se/mosis fast man måste vara inloggad)

Sen smugglade vi med dom på bussen och åt upp dom på en kant...
Sen gick vi till skopunkten (tag tre betala för två) och letade gummistövlar. Men dom var inte så scheiße billiga som vi trodde och dom hade fula gummistövlar. Så vi gick till dinsko och hittade ett par gummistövlar till moi



Hehe balla what?
Sen gick vi runt lite och hittade kläder ( :O )
Ett svart linne med silvrigt tryck på
en vit t-shirt med guldiga och orangea bergsprängare på
ett par solglasögon också (dagens fynd - 30 kronor)
en bolero med lila/guldiga prickar på
ettt par tights
Ett rött brottarlinne

Sen åkte vi in till stan igen och kollade lite till där och där hittade jah
En kajalpenna
ett läppsyl
en ansiktsmask
en liten spegel

Sen åkte vi hem och hämtade mopparna och åkte till Maxi
Fast först hämtade vi Angeloos lillsyrra Mikaela.
Sen åkte vi till Maxi
Där hittade Angeloo ett par gummistövlar, helfräsiga!

jag hittade
En stickerskarta med pirates på till min resväska
En stickerskarta med grodor på till min resväska
Ett kinderägg

Angeloo och Mikaela köpte varsitt kinderäggg med och vi gick och satte oss på en bänk och var coola som dom små moppepojkarna och åker till Maxi och röker. haha och då helt plötsligt när vi konstaterade detta (att vi var lika coola som moppepojkarna) så kommer det in ett gäng killar och tittar jättekonstigt på oss och vänder och går ut igen. Då fattar vi att vi har tagit deras bänk! Fy vad vi skrattade. Det var hysteriskt roligt, för när vi gick därifrån så gick killarna dit och satte sig xD

Sen åkte vi hem till Angeloo och tittade på hennes hamsterbäbisar<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
Sen åkte jag hem och duschade, använde hårinpackning och ansiktsmask. Det var jättehärligt^^
Nu ska jag fortsätta packa och kolla på Greys anatomy som börjar om en trekvart.
Ha en fortsatt härlig onsdag!
Puss Mos<3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nu har jag bara mamma kvar. Pappa har somnat in. Kan ni berätta hur man gråter utan tårar? Det kommer inga tårar längre. Men jag har känslan kvar. Pappa skulle i år bli 68 år. Så han blev 67,5 år gammal. Jag saknar honom mycket </3
Hejsan! Nu är min faster Ann här. Hon har varit här i 5 dagar och ska åka hem idag. Vi har varit på backaplan och frölunda torg i helgen. Jag har köpt mycket. Nya skor, ett linne, målarfärg att måla på kläder med, ny nässpray, yoghurt, en ny papperskorg, en ny deo. Det kanske är mer. Snart kommer Thomas ut med sushi. Mmm jag älskar sushi. Med avokado och lax. Det kommer att bli gott. Han har med sig Karin och Ellis. Hon har inte blivit så gammal än så hon kan titta på allt hon är nyfiken på. Som Alvin. Haha när han har varit här är mamma alltid trött. Nu, om jag hinner, ska jag måla. På mitt linne. Det ska vara ett linne med en groda på och så ska det stå MOS. Mitt favoritdjur och mitt smeknamn. Hoppas den blir bra. Imorgon ska jag baka. Cupcakes efter mitt kladdkakerecept. Chokladmuffins med vit chokladglasyr. Vi får se om det blir gott. Kramiz
Hej alla! I veckan ska jag börja passen på Eriksberg. Där jobbar en av mina gamla arbetsterapeuter. Jag ska ha gångpass och handpass där. Men inte på silversmidet. Det har jag fortfarande på Dalheimers. Där håller jag nu på med något hemligt. Hähä nu blev ni nyfikna, va? Jag berättar efter mammas födelsedag. Hähä det är en present till henne. *Gnider händerna mot varann.* Igår gjorde jag soppa och kaka. Det blev gott. Soppan är jordärtskockssoppa. Det är lite vitt vin i. Sen gjorde jag kardemummakaka. Jag hade mycket kardemumma i. Det står 2 tsk kardemumma, men jag höftade. Jag brukar alltid göra det med kryddor. Ska man helt följa receptet så blir det fel. Men igår, när smeten var klar, tog Anders 2 skedar och tyckte att det var onödigt att baka den. Han tyckte att vi skulle ha kvar den som smet, och äta upp den som smet. Tokigt! Idag, om jag hinner, ska jag göra en annan kaka. En kladdkaka med rom i. Eller så ska jag göra en annan soppa. Rostad paprikasoppa. Jag har gjort det en gån