Fortsätt till huvudinnehåll

Sthlm och massa bajs :)

okej nu har det hänt massa roligt

Torsdag
väckarklockan ringer 4 på morgonen och Johan, Issa och Karro kommer med minibuss tjugo i 6...Lisa är trött och somnar typ snabbt. Kommer en timme försent till svt huset och där får jag reda på att eftersom jag bara är 15 så får jag inte vara med i programmet och om jag var med så skulle det blivit ojämnt. Sen kunde jag en fråga om ingen annan kunde och när myror i brallan ola frågade om någon i publiken kunde så ropade jag svaret. Då sa han " men oj det är en tjej här framme på typ 12 som kan svaret!" Men sen tog vi om hela grejjen och han rättade sig. Bra bra. Sen när alla hade skämt ut sig extra mycket åkte vi därifrån och sanna, hanna, Patricia och linnea gick till sitt hotell och jag träffade mamma och vi gick till vårat hotell. Fast först gick vi och köpte ett par byxor och en tunika till mig för jag hade bara myskläder med mig. Sen gick vi till Strand hotell, ett av de finaste hotellen i stan (mohaha) och träffade min syster som jobbar där. Vi checkade in och sen gick vi och åt middag på Vappino (eller nåt) på sturegatan och mamma och sis åt pasta, jag åt pizza. Asgott, gräddpesto, mozzarella, spenatmojs och ruccolasallad. Sen gick vi till hotellet och sov.

Fredag
Vi gick upp halv 9 och gjorde oss iordning lite snabbt. Sen gick vi ner till frukostbuffen och åt frukost. Jag åt chokladcroissant, äggröra, plättar med lönnsirap, fil och fullkornsflingor, frukt, två koppar jättegott Rocias te och ett glas färspressad grapfrukt juice. underbart. Sen gick jag och mamma ut på stan och shoppade. Vi gick in på science fiction bokhandeln och köpte sex redwall böcke och den senaste delen i vargbröder. Sen vi runt lite och träffade Shan, Pat, Lin och resten:P dom var oxå på shoppingrunda. Sen gick vi mot hötorget och handlade en present till pappa, en plånbok till mamma på wedins, en sjal till mig på indiska och en tack-för-hotell-vistelsen present till Emma min sis. Sen gick vi tillbaka till hotellet och checkade ut och gav presenten till Emma. Sen gick vi till Gallerian och köpte en till present till pappa och gick mot centralen. Sen på centralen tog vi en fika och väntade på vårat tåg. Sen åkte vi hem och sov.

Lördag
Idag åkte vi för att hämta Soki som har hälsat på sina kennel kompisar i en vecka ungefär. Men kennelägaren är så lurig så att hon hade satt ut två valpar och hon vet att vi ville ha med en annan hund hem för ett tag. Det slutade med att vi tog hem en Sobelfärgad valp, Miss Ellie


Så nu ska min mamma och min pappa iväg på tapas och teaterkväll och har lämnat mig ensam med två hundar och tre katter. japp så om någon vill komma hit och vara valpvakt med mig så ring bara:)

Ha det bäst puss

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nu har jag bara mamma kvar. Pappa har somnat in. Kan ni berätta hur man gråter utan tårar? Det kommer inga tårar längre. Men jag har känslan kvar. Pappa skulle i år bli 68 år. Så han blev 67,5 år gammal. Jag saknar honom mycket </3
Hejsan! Nu är min faster Ann här. Hon har varit här i 5 dagar och ska åka hem idag. Vi har varit på backaplan och frölunda torg i helgen. Jag har köpt mycket. Nya skor, ett linne, målarfärg att måla på kläder med, ny nässpray, yoghurt, en ny papperskorg, en ny deo. Det kanske är mer. Snart kommer Thomas ut med sushi. Mmm jag älskar sushi. Med avokado och lax. Det kommer att bli gott. Han har med sig Karin och Ellis. Hon har inte blivit så gammal än så hon kan titta på allt hon är nyfiken på. Som Alvin. Haha när han har varit här är mamma alltid trött. Nu, om jag hinner, ska jag måla. På mitt linne. Det ska vara ett linne med en groda på och så ska det stå MOS. Mitt favoritdjur och mitt smeknamn. Hoppas den blir bra. Imorgon ska jag baka. Cupcakes efter mitt kladdkakerecept. Chokladmuffins med vit chokladglasyr. Vi får se om det blir gott. Kramiz
Hej alla! I veckan ska jag börja passen på Eriksberg. Där jobbar en av mina gamla arbetsterapeuter. Jag ska ha gångpass och handpass där. Men inte på silversmidet. Det har jag fortfarande på Dalheimers. Där håller jag nu på med något hemligt. Hähä nu blev ni nyfikna, va? Jag berättar efter mammas födelsedag. Hähä det är en present till henne. *Gnider händerna mot varann.* Igår gjorde jag soppa och kaka. Det blev gott. Soppan är jordärtskockssoppa. Det är lite vitt vin i. Sen gjorde jag kardemummakaka. Jag hade mycket kardemumma i. Det står 2 tsk kardemumma, men jag höftade. Jag brukar alltid göra det med kryddor. Ska man helt följa receptet så blir det fel. Men igår, när smeten var klar, tog Anders 2 skedar och tyckte att det var onödigt att baka den. Han tyckte att vi skulle ha kvar den som smet, och äta upp den som smet. Tokigt! Idag, om jag hinner, ska jag göra en annan kaka. En kladdkaka med rom i. Eller så ska jag göra en annan soppa. Rostad paprikasoppa. Jag har gjort det en gån