Fortsätt till huvudinnehåll

FABLE

Lite dålig uppdatering, jag vet :( Men här kommer the latest news!!

Söndag
Lisa övningskör med pappa. Äter middag med familjen och blir utmobbad. Mina bröder hatar mig tror jag. Gör ingenting mer sen. Typ

Måndag
Lisa vaknar klockan 14:10 och inser då att hon har missat dagens utflykt med klassen. Är "sjuk". Lallar omkring och har det mysigt.

Tisdag
Bestämmer sig för att inte gå till skolan, dagen är till för att "umgås" i Slottsskogen. Åker hem till Patricia på kvällen för att fira henne med massa alingsåsbarn. Det var roligt:) Tittade på massa cabaré filmer från deras gamla skola och skrattade åt människor som inte kunde varken sjunga eller dansa särskilt bra men ändå lyckas få solorollerna....hmm. Sover över med Linnea (den meningen lät inte konstig alls)

Onsdag
Vaknar runt 11 och blir genast döpt till Monstertrucken. Hade tydligen rört på mig extremt mycket under natten och nästan knuffat ner Patricia och Linnea från sängen. Äter en bamsefrukost och kollar på lite musikvideos. Åker sen hem. Hälsar på Maria på Espresso House och träffar AT och Emelie. Mmm Chai Latte ^^, Dricker mera Chai Latte och äter Mud cake (kladdkaka) Träffar Mike och går och köper solbrillor till Maria. Åker hem. Blir våldgästad av Maria. Tittar på Scrubs avsnitt till klockan 12. Sparkar ut Maria och sover.

Torsdag
Skolavslutning. Får än en gång se manliga lärare i tyllkjol som tror dom kan dansa balett. Får även lyssna till en norgehistoria som berättades på julavslutningen med. Motstod frestelsen att bua ut honom. Fick se Julia och Patricia ta emot stipendium. Trevligt :) Åkte till Operan med en Linnea som hade förbundna ögon och åt tårta och glass^^njams. La även tårta i min cider...mindre njams...:/ Åkte hem till Mike och bytte om (haha) träffade Dennis och åkte till Brunnsparken. Åt hamburgare. Åkte till Café Olof och tittade på Matchen mellan Tyskland-Kroatien. Jäkla Tyskland.
Spelade biljard och delade några drinkar med Maria. Vem betalade? Dennis ;)
Åkte hem till Maria och tittade på Spiderwick Chronicles. Somnade.

Fredag
Första dagen på sommarlovet!! Vaknar runt 11. Åker till Maxi med Mamma. Beställer synundersökning och hittar snygga glasögon från Rayban<3 Handlar mat. Åker hem. Åker till Åleviken och dampar med små barn. Åker hem till Angeloo och dampar lite till med små barn. Tittar på Natt på Museet. 4 av de små barnen åker hem. De resterande barnen är fjortisar och leker skog.

CENSUR

Lördag
Dygnar. Åker hem. Åker till stan med mamma. Är på väg att somna men erkänner inte tröttheten. Får känslan att klockan är 17-18 på kvällen och att affärerna är på väg att stänga, när klockan i själva verket var 10-11 på dagen och affärerna precis öppnat. Bra. Köper presenter till storebror. Åker hem. bakar Tårta. Äter tårta. somnar i soffan. Duschar. Blir våldgästad av Angelica (nej jag hade frågat om hon ville komma hem till mig :)) Spelar Fable.

Det är väl ungefär där jag är nu :p imorgon ska jag åka på en liten resa runt Skåne med min mamma och min moster och dom tre odågorna (hundarna) jappjapp...jag kommer hem på torsdag nästa vecka...sakna mig inte alltför mycket och vi ses då :)

Ha en bra Söndag<3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nu har jag bara mamma kvar. Pappa har somnat in. Kan ni berätta hur man gråter utan tårar? Det kommer inga tårar längre. Men jag har känslan kvar. Pappa skulle i år bli 68 år. Så han blev 67,5 år gammal. Jag saknar honom mycket </3
Hejsan! Nu är min faster Ann här. Hon har varit här i 5 dagar och ska åka hem idag. Vi har varit på backaplan och frölunda torg i helgen. Jag har köpt mycket. Nya skor, ett linne, målarfärg att måla på kläder med, ny nässpray, yoghurt, en ny papperskorg, en ny deo. Det kanske är mer. Snart kommer Thomas ut med sushi. Mmm jag älskar sushi. Med avokado och lax. Det kommer att bli gott. Han har med sig Karin och Ellis. Hon har inte blivit så gammal än så hon kan titta på allt hon är nyfiken på. Som Alvin. Haha när han har varit här är mamma alltid trött. Nu, om jag hinner, ska jag måla. På mitt linne. Det ska vara ett linne med en groda på och så ska det stå MOS. Mitt favoritdjur och mitt smeknamn. Hoppas den blir bra. Imorgon ska jag baka. Cupcakes efter mitt kladdkakerecept. Chokladmuffins med vit chokladglasyr. Vi får se om det blir gott. Kramiz
Hej alla! I veckan ska jag börja passen på Eriksberg. Där jobbar en av mina gamla arbetsterapeuter. Jag ska ha gångpass och handpass där. Men inte på silversmidet. Det har jag fortfarande på Dalheimers. Där håller jag nu på med något hemligt. Hähä nu blev ni nyfikna, va? Jag berättar efter mammas födelsedag. Hähä det är en present till henne. *Gnider händerna mot varann.* Igår gjorde jag soppa och kaka. Det blev gott. Soppan är jordärtskockssoppa. Det är lite vitt vin i. Sen gjorde jag kardemummakaka. Jag hade mycket kardemumma i. Det står 2 tsk kardemumma, men jag höftade. Jag brukar alltid göra det med kryddor. Ska man helt följa receptet så blir det fel. Men igår, när smeten var klar, tog Anders 2 skedar och tyckte att det var onödigt att baka den. Han tyckte att vi skulle ha kvar den som smet, och äta upp den som smet. Tokigt! Idag, om jag hinner, ska jag göra en annan kaka. En kladdkaka med rom i. Eller så ska jag göra en annan soppa. Rostad paprikasoppa. Jag har gjort det en gån