Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 07 - Min bästa vän

Min bästa vän...

Jag har ett par stycken som jag ser som mina bästa vänner.

Först har vi Angeloo! Vi gick på samma skola 1-6 och sen hamnade vi i samma klass i 7an. Hon gick i badminton och jag ville börja i någon sport så jag frågade ifall jag kunde hänga med någon dag och på den vägen började väl vår vänskap. Sen var vi med varandra under somrarna väldigt mycket. Sen började vi på olika gymnasier men fortsatte att umgås. Sommaren mellan 1an och 2an var vår fjortis-sommar. Vi stannade ute hela nätterna och drack tills vi spydde i buskarna. Mycket roligt!
Jag har alltid kunnat säga allt till Angeloo och jag har alltid kunnat lita 100% på henne.

Sen har vi Maria! Vi har gått i samma klass från 1an till 1an haha! Vi har varit bästisar :3 sen 1a klass också och har haft sjukt kul tillsammans. Vi känner varandra så bra att vi typ känner på oss vad den andra vill och sånt, som ett gift gammalt par :D Jag har följt med henne till Kroatien och andra länder och i sommar så ska jag, Maria och Angeloo åka till Frankrike tillsammans! Ska bli sjukt kul!




Sen har vi Julia. Min barndomsvän. Vi bor på samma gata och vi har vuxit upp tillsammans. Jag har många helt sjuka minnen tillsammans med henne och fler ska det bli! Vi har inte helt samma umgänge, men vi har alltid kunnat vända oss till varandra när vi behöver det. Och det är asbra att vi bor typ 5 minuter ifrån varandra :D Vi är båda lika rädda för mörkret så när vi har varit med varandra hela dagen och ska gå hem så brukar vi ropa åt varandra och när vi inte hör längre så springer vi allt vad vi orkar fram till våra dörrar :D Vi har badat nakna i havet och sedan legat och torkat när en enorm båt åkte förbi. Vi har kämpat för att rätt ska vara rätt i skolorna vi har gått i. Vi har dansat natten lång i skor som förstör våra fötter och sen knappt orkat gå hem. Vi har slagits, vi har skrattat, vi har gråtit tillsammans, och jag skulle inte vilja förlora hennes vänskap för allt i världen.




Sen har vi min älskling. Han är min bästa vän med. Honom kan jag verkligen prata om allt med, jag har inga hemligheter för honom och jag älskar honom med hela mitt hjärta. Han gör mig alltid glad, och jag känner mig fullständigt säker när jag är med honom. Han gör mig lycklig, och han gör så att jag känner mig säker i mig själv. Han har gjort så att jag älskar mig själv mycket mer än vad jag gjorde innan. Andreas Strömseng<3



Jag älskar er alla och jag skulle aldrig byta ut er<3

Ciao<3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nu har jag bara mamma kvar. Pappa har somnat in. Kan ni berätta hur man gråter utan tårar? Det kommer inga tårar längre. Men jag har känslan kvar. Pappa skulle i år bli 68 år. Så han blev 67,5 år gammal. Jag saknar honom mycket </3
Hejsan! Nu är min faster Ann här. Hon har varit här i 5 dagar och ska åka hem idag. Vi har varit på backaplan och frölunda torg i helgen. Jag har köpt mycket. Nya skor, ett linne, målarfärg att måla på kläder med, ny nässpray, yoghurt, en ny papperskorg, en ny deo. Det kanske är mer. Snart kommer Thomas ut med sushi. Mmm jag älskar sushi. Med avokado och lax. Det kommer att bli gott. Han har med sig Karin och Ellis. Hon har inte blivit så gammal än så hon kan titta på allt hon är nyfiken på. Som Alvin. Haha när han har varit här är mamma alltid trött. Nu, om jag hinner, ska jag måla. På mitt linne. Det ska vara ett linne med en groda på och så ska det stå MOS. Mitt favoritdjur och mitt smeknamn. Hoppas den blir bra. Imorgon ska jag baka. Cupcakes efter mitt kladdkakerecept. Chokladmuffins med vit chokladglasyr. Vi får se om det blir gott. Kramiz
Hej alla! I veckan ska jag börja passen på Eriksberg. Där jobbar en av mina gamla arbetsterapeuter. Jag ska ha gångpass och handpass där. Men inte på silversmidet. Det har jag fortfarande på Dalheimers. Där håller jag nu på med något hemligt. Hähä nu blev ni nyfikna, va? Jag berättar efter mammas födelsedag. Hähä det är en present till henne. *Gnider händerna mot varann.* Igår gjorde jag soppa och kaka. Det blev gott. Soppan är jordärtskockssoppa. Det är lite vitt vin i. Sen gjorde jag kardemummakaka. Jag hade mycket kardemumma i. Det står 2 tsk kardemumma, men jag höftade. Jag brukar alltid göra det med kryddor. Ska man helt följa receptet så blir det fel. Men igår, när smeten var klar, tog Anders 2 skedar och tyckte att det var onödigt att baka den. Han tyckte att vi skulle ha kvar den som smet, och äta upp den som smet. Tokigt! Idag, om jag hinner, ska jag göra en annan kaka. En kladdkaka med rom i. Eller så ska jag göra en annan soppa. Rostad paprikasoppa. Jag har gjort det en gån