Fortsätt till huvudinnehåll

Igår btw!

Jag måste ju berätta om min dag igår!! Den började bra med rostat bröd och te framför datorn. Sen frågade Linnea helt plötsligt om jag ville åka med till Borås badet... och det ville ju jag förstås... så jag fick bråttom som fan och typ sprang omkring i huset och letade efter mina badkläder samtidigt som jag pratade i telefon med pappa om han kunde hämta mig och köra mig till bussen. Jag hann iallafall och kom fram till bussen, då den första incidenten hände. Jag försökte betala med 100 kort och busschaffissen typ skriker på mig för att man tydligen inte fick göra så..O.O

Sen kom jag fram till Borås och träffade Linnea, Patricia och massa andra alingsåsare varav en, Lisa, kommer på att hon har glömt sin mobil på bussen. Då började vi springa efter bussen för att se vart den stannade, men bussen var liite snabbare än vad vi var så vi tappade bort den O.O
Sen hände det ju lite grejjer på badhuset, Helena ramlade två gånger tex. 

Men sen efter badet! Då hände det massa jobbiga saker!! Först när vi satte oss på resecentrum för att ta bussen hem, missar jag den första på grund av att jag stod på fel hållplats. Men jaja det var inte så jättelång tid tills den andra och den här gången kollade jag upp vilken hållplats den gick ifrån och gick dit och satte mig. Men en kvart efter att bussen skulle gå å gick jag runt och kollade lite och frågade en kille i pressbyrån om han visste nåt. Då sa han att bussen skulle gå ifrån en annan hållplats! Jag hade alltså missat 2 bussar!! Nästa buss gick en och en halv timme senare! Så jag ringde min mamma :) som kollade upp om det gick en tidigare buss, vilket det gick men det stod inte vilken hållplats den gick ifrån. Jag pratade med killen i pressbyrån igen och han sa att den gick ifrån samma hållplats som den andra men man var tvungen att köpa biljett innan. Det gick ju bra. Sen när jag kom hem till göteborg igen så hämtade mamma mig på centralen. Fyfan asså jag skulle varit hemma vid 7 men jag var hemma vid 9! Palla västtrafik! För det var deras jävla tavla som inte fungerade!!! Fuck them!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nu har jag bara mamma kvar. Pappa har somnat in. Kan ni berätta hur man gråter utan tårar? Det kommer inga tårar längre. Men jag har känslan kvar. Pappa skulle i år bli 68 år. Så han blev 67,5 år gammal. Jag saknar honom mycket </3
Hejsan! Nu är min faster Ann här. Hon har varit här i 5 dagar och ska åka hem idag. Vi har varit på backaplan och frölunda torg i helgen. Jag har köpt mycket. Nya skor, ett linne, målarfärg att måla på kläder med, ny nässpray, yoghurt, en ny papperskorg, en ny deo. Det kanske är mer. Snart kommer Thomas ut med sushi. Mmm jag älskar sushi. Med avokado och lax. Det kommer att bli gott. Han har med sig Karin och Ellis. Hon har inte blivit så gammal än så hon kan titta på allt hon är nyfiken på. Som Alvin. Haha när han har varit här är mamma alltid trött. Nu, om jag hinner, ska jag måla. På mitt linne. Det ska vara ett linne med en groda på och så ska det stå MOS. Mitt favoritdjur och mitt smeknamn. Hoppas den blir bra. Imorgon ska jag baka. Cupcakes efter mitt kladdkakerecept. Chokladmuffins med vit chokladglasyr. Vi får se om det blir gott. Kramiz
Hej alla! I veckan ska jag börja passen på Eriksberg. Där jobbar en av mina gamla arbetsterapeuter. Jag ska ha gångpass och handpass där. Men inte på silversmidet. Det har jag fortfarande på Dalheimers. Där håller jag nu på med något hemligt. Hähä nu blev ni nyfikna, va? Jag berättar efter mammas födelsedag. Hähä det är en present till henne. *Gnider händerna mot varann.* Igår gjorde jag soppa och kaka. Det blev gott. Soppan är jordärtskockssoppa. Det är lite vitt vin i. Sen gjorde jag kardemummakaka. Jag hade mycket kardemumma i. Det står 2 tsk kardemumma, men jag höftade. Jag brukar alltid göra det med kryddor. Ska man helt följa receptet så blir det fel. Men igår, när smeten var klar, tog Anders 2 skedar och tyckte att det var onödigt att baka den. Han tyckte att vi skulle ha kvar den som smet, och äta upp den som smet. Tokigt! Idag, om jag hinner, ska jag göra en annan kaka. En kladdkaka med rom i. Eller så ska jag göra en annan soppa. Rostad paprikasoppa. Jag har gjort det en gån