Fortsätt till huvudinnehåll

Religiösa fanatiker

Jag läste precis på en killes bdb som jag bevakar. Han skriver helt sjukt grymma texter, och idag tog han upp något jävligt bra.

Jag är kristen, och jag är det för att det är den rätta religionen för mig. Jag är öppen för andra religiösa att diskutera, det är jätteintressant, men som jag har sagt tidigare, om de försöker konvertera mig eller säger att jag är dum i huvudet för att jag tänker så så blir jag rent ut av förbannad.

Jag säger inte att kristendomen är rätt för alla, den är rätt för mig, punkt slut.
Jag blir bara arg när religiösa fanatiker börjar yadda om hur dålig världen är. Nu pratar jag om en Baptistkyrka i USA som är extra galen. Och jag pratar om ett speciellt fall. Ett hatbrott.

Matthew Shepard var en helt vanlig kille som gick på University of Wyoming som vilka andra ungdomar som helst. Han blev attackerad 1998 av några andra ungdomar. Han blev fastbunden och misshandlad med en pistol. Han blev då inte skjuten, han blev slagen. Han dog senare av skadorna. Han blev misshandlad, torterad och mördad. De andra ungdomarna gjorde detta för att han var homosexuell. Men själva brottet slutar inte här. På en hemsida (godhatesfags.com) dök det snart upp texten "Matthew Shepard has been burning in hell for X days". På hans begravning dök det också upp människor som skrek vilken syndare han var.

Bara detta gör mig fly förbannad. Hur fan kan man gå till en mördad människas begravning, där hans familj och vänner står och sörjer, och skrika ut vilken dålig människa han var, hur bra det är att han är död? Hur fan kan man leva med sig själv efter det?

Jag kan nog aldrig riktigt förstå hur en tro eller övertygelse kan vara så stark. Jag tror inte så starkt, jag tvivlar ibland. Jag är inte helt övertygad om att Gud finns. Men det verkar ändå rätt för mig.
Fyfan för det också att de tycker att alla borde bli behandlade lika, alla borde bli älskade för den de är. På den här länken:

http://www.youtube.com/watch?v=mJlzHpMiXg8&feature=related

Sitter de alltså i soffan och säger att de känner sig orättvist behandlade för att ingen lyssnar på dem. De undrar vart lika behandling har tagit vägen.
Men tjena, en jävla hycklare ni var då.

De säger alltså att alla borde vara lika värda, men de säger också att homosexuella och deras förespråkare, eller människor som accepterar dem, kommer brinna i helvetet. De förtjänar inte att få leva.

Om alla borde vara lika värda, vad fan räknas homosexuella som då?

Sen har jag tänkt på en sak. Om Gud gav oss den fria viljan så borde det ju finnas en tanke bakom, eller hur? Om han säger att saker är fel att göra och shit, då skulle han ju inte gett oss den fria viljan från början. Det verkar ju jävligt efterblivet. Och om han vill ge oss en chans att göra det "rätta" så säger jag FUCK THAT

Låt mig brinna i helvetet då. Jag gör hellre det i en evighet än att leva i den här världen med människor som tänker så.

Jävla idioter, spräng bort dom jävlarna

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nu har jag bara mamma kvar. Pappa har somnat in. Kan ni berätta hur man gråter utan tårar? Det kommer inga tårar längre. Men jag har känslan kvar. Pappa skulle i år bli 68 år. Så han blev 67,5 år gammal. Jag saknar honom mycket </3
Hejsan! Nu är min faster Ann här. Hon har varit här i 5 dagar och ska åka hem idag. Vi har varit på backaplan och frölunda torg i helgen. Jag har köpt mycket. Nya skor, ett linne, målarfärg att måla på kläder med, ny nässpray, yoghurt, en ny papperskorg, en ny deo. Det kanske är mer. Snart kommer Thomas ut med sushi. Mmm jag älskar sushi. Med avokado och lax. Det kommer att bli gott. Han har med sig Karin och Ellis. Hon har inte blivit så gammal än så hon kan titta på allt hon är nyfiken på. Som Alvin. Haha när han har varit här är mamma alltid trött. Nu, om jag hinner, ska jag måla. På mitt linne. Det ska vara ett linne med en groda på och så ska det stå MOS. Mitt favoritdjur och mitt smeknamn. Hoppas den blir bra. Imorgon ska jag baka. Cupcakes efter mitt kladdkakerecept. Chokladmuffins med vit chokladglasyr. Vi får se om det blir gott. Kramiz
Hej alla! I veckan ska jag börja passen på Eriksberg. Där jobbar en av mina gamla arbetsterapeuter. Jag ska ha gångpass och handpass där. Men inte på silversmidet. Det har jag fortfarande på Dalheimers. Där håller jag nu på med något hemligt. Hähä nu blev ni nyfikna, va? Jag berättar efter mammas födelsedag. Hähä det är en present till henne. *Gnider händerna mot varann.* Igår gjorde jag soppa och kaka. Det blev gott. Soppan är jordärtskockssoppa. Det är lite vitt vin i. Sen gjorde jag kardemummakaka. Jag hade mycket kardemumma i. Det står 2 tsk kardemumma, men jag höftade. Jag brukar alltid göra det med kryddor. Ska man helt följa receptet så blir det fel. Men igår, när smeten var klar, tog Anders 2 skedar och tyckte att det var onödigt att baka den. Han tyckte att vi skulle ha kvar den som smet, och äta upp den som smet. Tokigt! Idag, om jag hinner, ska jag göra en annan kaka. En kladdkaka med rom i. Eller så ska jag göra en annan soppa. Rostad paprikasoppa. Jag har gjort det en gån